Leveringsproblemen Apple iPhone 5

Auteur : John de Hoop Geplaatst op : 24-10-2012 12:42
De Apple iPhone 5 is eind september jl met veel enthousiasme en belangstelling geïntroduceerd. De levering van de toestellen blijft echter flink achter op de vraag. 
Vorige week heeft iPhoneclub.nl ontdekt dat Vodafone slechts 600 toestellen van Apple heeeft ontvangen (er was gerekend op 1500 tot 2000 exemplaren, en dat was al te laag om aan de vraag te voldoen). Deze toestellen worden verdeeld over de verschillende verkoopkanalen. Dit aantal is echter veel te laag om alle bestellingen uit te kunnen leveren en aan de grote vraag te voldoen.

Niet alleen Vodafone maar ook KPN, Telfort en T-Mobile zien de achterstand in levering groeien. Zo meldt nu.nl dat alle providers minder toestellen uitgeleverd krijgen dan verwacht. KPN laat weten dat de levertijd is opgelopen tot minimaal 5 weken. T-Mobile laat aan nu.nl alleen weten dat de vraag groot blijft en dat klanten en verkoopkanalen individueel op de hoogte worden gehouden van de levertijd. 

Oorzaak
Over de oorzaak van deze problemen wordt niks bevestigd maar slechts gespeculeerd. Allereerst heeft het ongetwijfeld te maken met de vraag naar het toestel. Geen enkel ander merk of type toestel kent de populariteit van de iPhone. Daarnaast zijn er interne wijzigingen in toeleveranciers van Apple. Zo worden er minder chips en schermen geproduceerd voor Apple door Samsung. Deze schaarste in onderdelen is momenteel een veroorzaker zijn van het feit dat de bestellingen niet tijdig aangeleverd kunnen worden. 

Reacties

Geen reacties gevonden

Plaats een reactie

Vul hieronder de * verplichte velden in. Reacties zullen pas zichtbaar worden wanneer ze goedgekeurd zijn.