Jul
3

KPN EEN nu ook via Lionconnect verkrijgbaar.


Met KPN ÉÉN wordt telecom weer overzichtelijk en eenvoudig. Vier profielen, aanvullende opties én onbeperkt bellen!

KPN ÉÉN is per heden leverbaar via Lionconnect.

Geïntegreerde oplossing
KPN ÉÉN is een geïntegreerde oplossing voor vaste en mobiele telefonie en ICT, die hiermee inzicht, overzicht en eenvoud biedt aan ondernemers. Met KPN ÉÉN krijgt de ondernemer één aanspreekpunt, één contract, één helpdesk, één factuur en één online beheerportal. De klant betaalt per gebruiker en heeft de mogelijkheid flexibel gebruikers te kunnen op- of afschalen.

KPN ÉÉN via Lionconnect betekent de betrouwbaarheid van het netwerk van KPN met de meerwaarde en flexibiliteit van Lionconnect.

Onbeperkt bellen
KPN ÉÉN biedt voor elk type gebruiker een passend gebruikersprofiel. Voor elk profiel betaalt u één vaste maandelijkse vergoeding, inclusief onbeperkt bellen naar vaste en mobiele nummers in Nederland. Er is voor u als klant per medewerker keuze uit vier verschillende gebruikersprofielen:
 

  • Vergaderzaal - Vast toestel met bellen en gebeld worden en basis belfunctionaliteit voor vergaderzaal, lift, kantine, intercom en dergelijke.
  • Kantoor - Vast toestel voor medewerkers met premium belfunctionaliteit, waaronder doorverbinden, doorschakelen, driegesprek, niet storen, busy lamp field en voicemail.
  • Onderweg - Mobiel abonnement, inclusief 1GB data inclusief integratie met de telefooncentrale, waaronder bellen en gebeld worden op vast nummer of verkort nummer (extensie), deelnemen in callcenter en beschikbaarheidsinformatie.
  • Overal - Integratie van het Kantoor en Onderweg profiel voor de gebruiker die een vast en mobiel toestel wil combineren.
 

Tarieven zijn excl. BTW.

Meer informatie
Heeft u vragen over KPN ÉÉN, of wilt u meer weten over de mogelijkheden? Neem contact op  via 088-8877000 of via info@lionconnect.nl.
 

Lees meer...

Jun
17

Per 1 juli voordeliger bellen en internetten in het buitenland


Per 1 juli 2013 worden de tarieven voor mobiel bellen én mobiel internet in Europa verlaagd. En dat is handig voor als u binnenkort op vakantie of op zakenreis gaat binnen Europa. Deze verlaagde tarieven gaan automatisch in. 

Hieronder vindt u de tarieven die vanaf deze datum gelden. De tarieven gelden voor KPN, Telfort, Vodafone en T-Mobile. 

 
  Tarief tot 1 juli 2013 Tarief vanaf 1 juli 2013
Bellen in EU-landen € 0,29 € 0,24
Gebeld worden in EU-landen € 0,08 € 0,07
SMS versturen in EU-landen € 0,09 € 0,08
Data per MB € 0,70 € 0,45
 

 
Tarieven zijn excl. BTW.
Let op: tarieven voor mobiel Bellen (vanuit Nederland) naar EU-landen blijven ongewijzigd!

Geldigheid tarieven
Deze tarieven gelden in de landen van de Europese Uni inclusief Kroatië (per 1 juli 2013 lid van EU), Noorwegen, IJsland, Liechtenstein, Zwitserland en Andorra. Met de Eurotarieven wordt bij uitgaande gesprekken minimaal een halve minuut in rekening gebracht. Daarna wordt per seconde afgerekend. Inkomende gesprekken worden afgerekend per seconde. Genoemde bedragen zijn per minuut en exclusief BTW. Mobiel internet wordt afgerekend per kB.

Vanaf 1 juli 2013 ook lagere tarieven voor mobiel internet
Naast mobiel bellen wordt ook mobiel internetten goedkoper. Vanaf 1 juli 2013 betaalt u voor het gebruik van internet op uw mobiele telefoon slechts € 0,45 per MB (ex. Btw) in plaats van € 0,70 per MB (ex. Btw). Ook dit tarief wordt vanaf deze datum automatisch verlaagd. 

Lees meer...

Mei
13

Breedbandontwikkelingen


De OPTA/ACM heeft recent zijn jaarverslag gepubliceerd. Daaruit hebben we de ontwikkeling van de breedband markt uitgelicht.

Nederland is al jaren één van de landen met het hoogste aantal breedbandaansluitingen per honderd inwoners. Waar Nederland in voorgaande jaren de koppositie innam, is deze positie medio 2011 overgenomen door Zwitserland. Halverwege 2012 had iets meer dan 39 van de 100 inwoners in
Nederland een breedbandaansluiting in gebruik, terwijl dit er in Zwitserland bijna 42 zijn.




Het totaal aantal breedbandaansluitingen is ook in 2012 gegroeid. Medio 2012 zijn er 6,6 miljoen aansluitingen en is het aantal met 180.000 gegroeid ten opzichte van medio 2011. Het merendeel van de abonnementen, 3,3 miljoen aansluitingen, is gebaseerd op DSL. Dit aantal is het afgelopen jaar gedaald met 5 procent. Het aantal actieve DSL-aansluitingen daalt sinds eind 2009, terwijl het aantal actieve aansluitingen van kabel- en glasnetwerken stijgt. Halverwege 2012 zijn er meer dan 2,9 miljoen kabelaansluitingen en 302.000 glasaansluitingen in gebruik. In het afgelopen jaar is het aantal actieve kabelaansluitingen gegroeid met 10 procent en het aantal actieve glasaansluitingen met maar liefst 41 procent.


De groei van het aantal abonnementen op basis van kabel is terug te zien in de marktaandelen. UPC groeit van 10 tot 15 procent medio 2011 naar 15 tot 20 procent medio 2012. Ook Ziggo rapporteert in haar kwartaalcijfers een groei in het aantal internetabonnementen. De overige marktverhoudingen zijn ongeveer gelijk gebleven ten opzichte van vorig jaar. KPN blijft met een aandeel tussen 40 en 45 procent de grootste.


Snelheid

Naast het groeiend aantal klanten dat een internetabonnement heeft, neemt ook de gemiddelde snelheid toe. Medio 2012 is in 63 procent van de DSL- en kabelabonnementen de geadverteerde snelheid 10 Mbps of hoger en in 27 procent zelfs 30 Mbps of hoger. Dit zijn toenames van respectievelijk 4 procentpunt en 7 procentpunt ten opzichte van medio 2011. Het aantal abonnementen met snelheden van 100 Mbps of hoger is relatief constant gebleven op 2 procent.



Halverwege 2012 is KPN van start gegaan met een veldproef waarmee hogere snelheden tot 80 Mbps mogelijk zijn op het DSL-netwerk. Op kabelnetwerken worden snelheden tot 120 Mbps aangeboden, terwijl op glasvezel snelheden tot 1 Gbps worden aangeboden. De uitrol van glasvezelaansluitingen versnelt en medio 2012 hebben meer dan 1,1 miljoen huishoudens een glasvezelaansluiting. 

Als gevolg van de toenemende capaciteiten van hun netwerk hebben UPC en Ziggo afzonderlijk aangekondigd de mogelijkheden te onderzoeken om een WiFi-netwerk op te zetten. Hiermee hebben hun klanten overal in hun dekkingsgebied toegang tot draadloos internet.


Lees meer...

Mei
7

Telecombedrijven sluiten storingsovereenkomst


Mensen kunnen bij lange storingen toch mobiel bellen en sms’en. KPN, T-Mobile en Vodafone hebben afgesproken dat ze elkaars telefoon- en sms-verkeer tijdelijk overnemen bij grote storingen.

Dat maakt minister Henk Kamp (Economische Zaken) dinsdag bekend bij de Europadag in Den Haag waar hij met eurocommissaris Neelie Kroes en ondernemers spreekt over wat er moet gebeuren om Nederland voorop te laten lopen op ICT-gebied.

Kamp verwacht dat de aanbieders van mobiele telefonie eind dit jaar gebruik gaan maken van elkaars netwerk. Deze zomer wordt het zogeheten ,,regionale roaming'' getest. De minister is blij met de gemaakte afspraken. ,,Nederland is één van de weinige landen met een dergelijke voorziening.''

Vooralsnog zijn alleen afspraken gemaakt over mobiele telefonie en sms'en. Met de telecomaanbieders gaat Kamp bekijken of het nodig en mogelijk is ook mobiel internet over te nemen tijdens een grote storing waarbij zeker 500.000 klanten in een regio worden getroffen. Die storing moet naar verwachting langer dan 3 dagen gaan duren.

In een brief aan de Tweede Kamer wijst de minister erop dat het overnemen van mobiel dataverkeer complex is, omdat dit veel meer capaciteit vraagt van het mobiele netwerk van de operator die de klanten overneemt. De kans op uitval van het gehele mobiele communicatienetwerk van die operator wordt hierdoor groter waarmee de oplossing een averechtse werking kan hebben. Bovendien is er op steeds meer plaatsen wifi, waardoor er toch gegevens kunnen worden uitgewisseld, stelt Kamp.

KPN, T-Mobile en Vodafone gingen om tafel nadat veel Vodafone-klanten in april 2012 dagenlang niet konden bellen, sms'en internetten. De storing ontstond toen door een brand in Rotterdam een van de grootste netwerkcentrales van Vodafone uitviel.

Lees meer...

Mei
6

KPN introduceert nieuwe mobiele abonnementen voor de zakelijke markt


Per 3 juni 2013 introduceert KPN nieuwe mobiele abonnementen voor de zakelijke gebruiker: KPN Zakelijk Mobiel. De vijf nieuwe abonnementen bieden de zakelijk gebruiker flexibiliteit om zijn abonnementen goed te laten aansluiten op zijn of haar bedrijfsvoering. Zo is er altijd een geschikt abonnement voor elk zakelijke segment: van zzp'er tot groot zakelijke klanten.

De abonnementen onderscheiden zich van de huidige abonnementen door veel flexibiliteit te bieden op databundels, het delen van tegoeden en ze maken allen gebruik van 4G. Er zijn drie categorieën abonnementen:
·         Er is een abonnementsvorm waarmee de klant per belminuut/sms/MB betaalt: Zakelijk Mobiel Flexibel
·         Er zijn twee abonnementsvormen waarmee klanten een vast aantal belminuten, sms’jes en MB's inkopen per maand: Zakelijk Mobiel Bundel
·         En de twee meest uitgebreide abonnementsvormen bieden onbeperkt bellen en sms'en, zodat de klant niet meer voor onverwachte kosten komt te staan: Zakelijk Mobiel Onbeperkt



Bij Zakelijk Mobiel Bundel biedt KPN grotere databundels dan voorheen, met een zeer laag buitenbundel tarief. Ook kunnen bel- en datategoeden onder collega's onderling worden verdeeld; de ene medewerker verbruikt nu eenmaal meer dan de ander.

Bovendien geldt voor de Zakelijk Mobiel Onbeperkt abonnementen de mogelijkheid om tablets en laptops van extra SIM-kaarten te voorzien zonder dat daar een extra abonnement voor nodig is.

Bij alle abonnementsvormen geldt dat basis beheer- en beveiligingsmogelijkheden voor alle mobiele apparaten gratis zijn. Verder beschikt de gebruiker in geval van schade, diefstal of verlies, altijd over een vervangend toestel welke op locatie geleverd wordt.

Ook buiten Nederland kan de klant vanaf 3 juni onbezorgd zaken doen. Met nieuwe voordeelopties voor bellen en internetten in de EU betaalt de klant alleen in de maanden dat daadwerkelijk in het buitenland verbleven wordt. De gebruiker kan deze voordeelopties gratis aanzetten via de klantenservice en ze treden automatisch in werking zodra in het buitenland gestart wordt met bellen of internetten. 

De nieuwe abonnementen worden vanaf 3 juni 2013 verkocht en vervangen daarmee de bestaande abonnementen. Voor bestaande klanten verandert er niets; zij behouden gewoon hun huidige abonnement.
Gedetailleerde informatie over de nieuwe Zakelijke Mobiel abonnementen en bijbehorende tarieven kunt u opvragen via info@lionconnect.nl opvragen. Wij adviseren u graag!

Lees meer...

Jan
24

De 4G frequenties zijn geveild, wat is de volgende stap?


De 4G veiling is alweer enige tijd voorbij en het is duidelijk welke providers de frequenties hebben bemachtigd. Maar wat nu?
Nu zijn de vier providers die frequenties hebben weten te bemachtigen druk bezig met het inrichten van het netwerk. Hieronder een overzicht van de vooruitzichten van deze providers.
 
KPN
Vanaf februari 2013 is 4G van KPN al beschikbaar in Amsterdam en het noordelijke deel van de Randstad. Midden 2013 zal ongeveer 50% van de Nederlandse bevolking kunnen beschikken over 4G-diensten van KPN. In de tweede helft van 2013 wordt 4G geleidelijk verder uitgerold. In de zomer van 2014 is 4G landelijk beschikbaar. 
 
T-Mobile
T-Mobile geeft op haar website aan te verwachten in 2013 te kunnen starten met het aanbieden van 4G internet. De algemene verwachting is dat na de zomer de eerste gebruikers op het netwerk actief kunnen worden. Ook T-Mobile verwacht halverwege 2014 een landelijke dekking van het netwerk aan te kunnen bieden.
 
Vodafone
Vodafone heeft een hun zogenoemd “Fast Forward program” geïntroduceerd waarmee ze de uitrol van het 4G netwerk willen versnellen.  Wanneer dit exact gaat gebeuren is echter nog niet officieel bekend gemaakt. Wel meldt Vodafone dat voor klanten die een toestel hebben die de 4G frequentie van Vodafone ondersteunt , hier automatisch gebruik van zal maken en er dus geen aanpassing van het abonnement (en daarmee geen extra kosten) nodig zullen zijn.   
 
Tele2
Tele2, de mobiele provider die met deze frequenties kan gaan bouwen aan een eigen netwerk heeft nog niet duidelijk wanneer dit gereed zal zijn. Ze hebben de ambitie uitgesproken om zo snel mogelijk het netwerk commercieel te gaan lanceren.
 
Wat gaan de abonnementen kosten?
Alleen KPN heeft tot nu toe een uitspraak gedaan over kosten voor een 4G abonnement. KPN rekent bij een tablet of USB modem 35 euro voor 2,5 GB aan data en 45 euro voor 5 GB.  Voor een uitgebreid overzicht van de KPN 4G abonnementen hebben we het volgende overzicht:
 

Vodafone gebruikers die een 4G toestel hebben zullen hier automatisch gebruik van kunnen gaan maken.  Prijzen voor nieuwe abonnementen zijn nog niet bekend. Zo ook bij T-Mobile en Tele2.
 
Hardware geschikt voor 4G
Met de verschillende frequenties is het nog even opletten met de iPhone5.  De iPhone 5 is geschikt voor een 4G netwerk maar wel alleen op de 1800Mhz frequentie. In eerste instantie betekent dit dat bij KPN, Apple gebruikers nog even geduld moeten hebben. KPN start de uitrol op basis van 800 Mhz.  De toestellen die zeker geschikt zijn voor deze frequentie zijn bijvoorbeeld de Samsung Galaxy S3, Huawei Ascend P1 en de Nokia Lumia’s 820 en 920. Als tablet is de Samsung Galaxy Note 10.1 de enige tablet die het netwerk momenteel gegarandeerd ondersteunt.
Naast toestellen en tablets is er ook ontwikkeling in de USB modems en Draadloze mobiele routers. Prijzen van USB modems zullen beginnen rond de € 119,- ex btw en geschikt zijn voor snelheden tot 100Mbps download / 50Mbps upload.

Interesse
Ook voor deze hardware en abonnementen bent u de bij Lionconnect aan het juiste adres. Geïnteresseerd geraakt of vragen? Laat het gerust weten. Wij staan voor u klaar. 

Lees meer...

Dev
17

4G in Nederland is weer een stap dichterbij


Vrijdag 14 december is de veiling voor de 4G-frequenties afgerond. Gezamenlijk hebben KPN, Vodafone, T-Mobile en Tele2 3,8 miljard euro betaald voor de verdeling van de frequenties. Dit maakte het Agentschap Telecom, een onderdeel van het Ministerie van Economische Zaken, vrijdag bekend.
 

Concurrentie
De veiling van het 4G netwerk was voor nieuwkomers een mogelijkheid om zich te vestigen met een eigen netwerk. Om die reden hadden Ziggo en UPC een joint venture opgericht, zodat zij samen aan de veiling mee konden doen. Die samenwerking is echter vroegtijdig beëindigd, omdat de prijs voor de vergunning niet zou opwegen tegen de verwachte extra omzet.
 
Tele2 kan nu wel haar eigen netwerk gaan bouwen. Door twee licenties aan te schaffen op het 800Mhz netwerk hebben zij zich ingekocht en kunnen ze 4G gaan uitrollen. “consumenten en bedrijven zullen daardoor gaan profiteren van hogere mobiele internetsnelheden, betere kwaliteit en lagere prijzen”, aldus topman Günther Vogelpoel. “Onze visie is dat ook in Nederland het verschil tussen vast en mobiel internet in de toekomst niet meer zal worden ervaren."
 
Gevestigde orde
Naast de nieuwkomer Tele2 deden uiteraard ook de gevestigde providers mee in de veiling. KPN betaalde ruim 1,3 miljard voor de nieuwe vergunningen. "Dit pakket aan frequenties garandeert de continuïteit van de huidige dienstverlening en introductie van nieuwe diensten voor onze klanten voor een periode van 17 jaar", aldus het telecombedrijf.
 
''We hebben gekregen wat we willen", reageert een woordvoerder van Vodafone. "Dit stelt ons in staat om in de komende zomer op grote schaal 4G-diensten aan te gaan bieden." "1,38 miljard euro is een fors bedrag, maar gezien de enorme groei in het gebruik van mobiel internet is het van groot belang om de uitrol van 4G door te kunnen zetten.''
 
T-Mobile heeft via een persbericht laten weten dat ze 15 nieuwe licenties hebben weten te bemachtigen. Hiermee zal T-Mobile in 2013 al het snellere 4G aan kunnen bieden.  T-Mobile heeft hiervoor 910 miljoen euro betaald.
 
Q&A over de veiling en de nieuwe frequenties voor 4G/LTE
 
1.       Waar gaat de frequentieveiling precies over?
Alle telefoons ontvangen en zenden data- en spraakverkeer via verschillende frequenties. De vergunningen van veel frequenties liepen af en de overheid heeft een veiling uitgeschreven waarin alle frequenties opnieuw ter koop worden aangeboden. De nieuwe vergunningen zijn 17 jaar geldig tot 2030.
 
2.       Wat betekent dit voor mij als klant? Wat verandert er?
De nieuwe vergunningen zorgen ervoor dat providers haar dienstverlening kan uitbreiden. De kwaliteit van het netwerk zal nog verder toe gaan nemen, zoals de dekking binnenshuis en in afgelegen gebieden. Ook zal de snelheid van mobiel internet gaan toenemen. Met het nieuwe vergunningenpakket zijn de providers in staat om haar klanten snel van 4G internet te voorzien. 4G internet is de volgende stap in nog sneller mobiel internet.
 
3.       Wanneer kan ik gebruikmaken van 4G-internet op mijn toestel?
Zowel KPN, Vodafone als T-Mobile verwachten in 2013 de dienst commercieel aan te kunnen bieden. Er zijn in enkele steden al tests uitgevoerd. Nu de frequenties zijn verdeeld en de vergunningen zijn verkregen, kan het netwerk gereed worden gemaakt. Lionconnect houdt u op de hoogte van de vorderingen.
 
4.       Ik hoor heel vaak de term LTE. Wat is dat dan precies?
LTE (Long Term Evolution) ofwel 4G is de technologie die het mogelijk maakt om sneller mobiel internet aan te bieden. De termen worden vaak door elkaar gebruikt, maar er wordt hetzelfde bedoeld: mobiel internet met hoge snelheid.
 
5.       Kan ik met mijn huidige toestel/abonnement straks ook mobiel internetten op 4G-snelheid?
De laatste generatie smartphones (bijv. de iPhone 5) zijn al geschikt voor 4G internet. En deze smartphones zijn ook toegerust om 4G internet te kunnen gebruiken met de vergunningen die de providers hebben bemachtigd. Echter niet alle toestellen zijn hier nu mee uitgerust. Uiteraard zullen de hardware producenten hier snel op reageren en we zien naast de iPhone de eerste 4G toestellen al op de markt verschijnen. 

Lees meer...

Okt
24

KPN past contracten zakelijke telefonie aan


Door nieuwe contractvoorwaarden die KPN de afgelopen jaren heeft geïntroduceerd, hebben veel zakelijke klanten te maken met uiteenlopende einddata voor hun verschillende aansluitingen. Opzegging van de abonnementen of een overstap naar een andere provider wordt daardoor erg lastig gemaakt.
 
KPN heeft toegezegd de voorwaarden opnieuw aan te passen. Het betreft de voorwaarden waaronder klanten die meerdere contracten voor vaste telefonieaansluitingen bij KPN hebben, deze kunnen beëindigen. Het kan daarbij ook gaan om aansluitingen die zich op verschillende locaties/vestigingen van een klant bevinden.   
 
De aanpassing houdt in, dat bij opzegging of overstap naar een andere provider, alle contracten kunnen worden opgezegd vanaf de dichtstbijzijnde einddatum van alle contracten, met inachtneming van de opzegtermijn van drie maanden.
 
De wijziging zal uiterlijk begin 2013 worden ingevoerd. Alle zakelijke klanten van KPN zullen hierover worden bericht door middel van een brief, welke bijgevoegd is bij de factuur. 

Lees meer...

Okt
24

Leveringsproblemen Apple iPhone 5


De Apple iPhone 5 is eind september jl met veel enthousiasme en belangstelling geïntroduceerd. De levering van de toestellen blijft echter flink achter op de vraag. 
Vorige week heeft iPhoneclub.nl ontdekt dat Vodafone slechts 600 toestellen van Apple heeeft ontvangen (er was gerekend op 1500 tot 2000 exemplaren, en dat was al te laag om aan de vraag te voldoen). Deze toestellen worden verdeeld over de verschillende verkoopkanalen. Dit aantal is echter veel te laag om alle bestellingen uit te kunnen leveren en aan de grote vraag te voldoen.

Niet alleen Vodafone maar ook KPN, Telfort en T-Mobile zien de achterstand in levering groeien. Zo meldt nu.nl dat alle providers minder toestellen uitgeleverd krijgen dan verwacht. KPN laat weten dat de levertijd is opgelopen tot minimaal 5 weken. T-Mobile laat aan nu.nl alleen weten dat de vraag groot blijft en dat klanten en verkoopkanalen individueel op de hoogte worden gehouden van de levertijd. 

Oorzaak
Over de oorzaak van deze problemen wordt niks bevestigd maar slechts gespeculeerd. Allereerst heeft het ongetwijfeld te maken met de vraag naar het toestel. Geen enkel ander merk of type toestel kent de populariteit van de iPhone. Daarnaast zijn er interne wijzigingen in toeleveranciers van Apple. Zo worden er minder chips en schermen geproduceerd voor Apple door Samsung. Deze schaarste in onderdelen is momenteel een veroorzaker zijn van het feit dat de bestellingen niet tijdig aangeleverd kunnen worden. 

Lees meer...